Babil Kulesi - Brueghel

Babil Kulesi , Yaşlı Pieter Bruegel'in üç resmine konu oldu. Birincisi, fildişi üzerine boyanmış bir minyatür, Bruegel Roma'dayken boyandı ve şimdi kayıp. [1] [2] Genellikle "Büyük" ve "Küçük" önekiyle ayırt edilen, günümüze ulaşan iki tablo,sırasıyla Viyana'daki Sanat Tarihi Müzesi'nde ve Rotterdam'daki Boijmans Van Beuningen Müzesi'ndedir. Her ikisi deahşap paneller üzerine yağlı boya tablolardır .

SanatçıYaşlı Pieter Bruegel
Yılc. 1563
Ortaahşap panel üzerine yağ
Boyutlar114 cm × 155 cm (45 inç × 61 inç)
KonumSanat Tarihi Müzesi , Viyana

Rotterdam tablosu, Viyana tablosunun yaklaşık yarısı kadardır. Geniş anlamda, tamamen aynı kompozisyona sahiptirler, ancak ayrıntılı bir düzeyde, ister kulenin mimarisinde, isterse gökyüzünde ve kulenin etrafındaki manzarada her şey farklıdır. Viyana versiyonunda ön planda bir grup vardır, ana figür muhtemelen kulenin inşasını emrettiğine inanılan Nemrut [3] , ancak İncil aslında bunu söylemez. Viyana'da kule büyük bir şehrin kenarında yükselir, ancak Rotterdam kulesi açık kırsaldadır.

Resimler , İncil'deki Yaratılış Kitabı'na göre , başarılarının bir işareti ve dağılmalarını önlemek için birleşik, tek dilli bir insanlık tarafından inşa edilen Babil Kulesi'nin yapımını tasvir ediyor : "Sonra dediler ki, ' Gelin, kendimize bir şehir ve tepesi göklerde bir kule inşa edelim ve kendimize bir isim verelim; yoksa bütün yeryüzüne dağılırız." (Yaratılış 11:4) .

Bruegel'in sayısız kemeri ve Roma mühendisliğinin diğer örnekleriyle kule mimarisini tasviri , kasıtlı olarak , zamanın Hıristiyanlarının hem kibir hem de zulmün sembolü olarak gördüğü Roma Kolezyum'unu [4] anımsatır . Bruegel , 1552-1553'te Roma'yı ziyaret etmişti. Antwerp'e döndüğünde , kendi baskılarının yayıncısı olan Hieronymous Cock tarafından kentin başlıca simge yapılarının bir dizi gravürüyle Roma hafızasını tazelemiş olabilir, çünkü Cock'un Roma görünümlerinin gravürlerinin ayrıntılarını hayatta kalan her iki versiyona da dahil etti. Babil Kulesi'nden .

Roma ve Babil'in paralelliği Bruegel'in çağdaşları için özel bir öneme sahipti: Roma, Sezarlar tarafından sonsuza kadar sürmesi amaçlanan Ebedi Şehir idi ve onun çürümesi ve yıkılması, dünyevi çabaların boş ve geçiciliğini sembolize etmek için alındı. [3] Kule aynı zamanda (o zamanlar tüm hizmetleri Latince yürüten) Katolik Kilisesi ile Hollanda'da giderek daha popüler hale gelen çok dilli Protestan dini arasındaki dini kargaşanın simgesiydi . Konunun belirli bir güncelliği olabilir, çünkü İncil biliminde bir dönüm noktası olan altı dilde ünlü Çok Dilli İncil 1566'da Antwerp'te yayınlandı. [5] İlk bakışta kule istikrarlı bir dizi eşmerkezli sütun gibi görünse de, daha yakından incelendiğinde hiçbir katmanın gerçek bir yatay düzlemde yer almadığı açıktır. Bunun yerine kule yükselen bir spiral olarak inşa edilmiştir.

Resimdeki işçiler kemerleri eğimli zemine dik olarak inşa etmişler , böylece onları kararsız hale getirmişler ve birkaç kemerin çökmekte olduğu şimdiden görülebiliyor. Kulenin temelleri ve alt katları, üst katlar inşa edilmeden önce tamamlanmamıştı.

Bruegel'in çağdaşı Lucas van Valckenborch da 1560'larda ve daha sonra kariyerinde, muhtemelen Bruegel'in tasvirini gördükten sonra Babil Kulesi'ni boyadı. [3] Her ikisi de 16. ve 17. yüzyıllarda kuleyi boyama geleneğinin bir parçasıydı. [6]

Orjinal kaya formu ile babil kulesi sağ tarafı

Babil Kulesi'nin öyküsü ( Bruegel'in Eski Ahit konulu diğer tek resmi olan Saul'un İntiharı'ndaki gibi ) cezalandırılan gururun bir örneği olarak yorumlandı ve Bruegel'in resminin anlatmak istediği de bu kuşkusuz. [7] Dahası, mühendislerin, duvarcıların ve işçilerin telaşlı faaliyetleri ikinci bir ahlaka işaret ediyor: birçok insan çabasının boşuna. Nemrut'un lanetli binası, Sebastian Brant'ın Aptallar Gemisi'nde bu anlamı göstermek için kullanıldı . [8]Bruegel'in yapım prosedürleri ve teknikleri konusundaki bilgisi, önemli ve ayrıntılı olarak doğrudur. Bu etkinlikleri gösterme becerisi, ölümüyle yarım kalan son görevinin Brüksel ve Anvers'i birbirine bağlayan bir kanalın kazılmasını kaydeden bir dizi belgesel resim için olduğunu hatırlatıyor . [9]

Her iki kule de Kolezyum ve diğer büyük Roma binalarında kullanılan Roma mimarisinde tipik bir teknik olan masif tuğla çerçeve üzerine taş kaplamalarla kısmen inşa edilmiş olarak gösterilmektedir . Bu türden büyük ve biçimsel mimari, çağdaşlarının çoğu için tipik bir konu olmasına rağmen, Bruegel'in resimlere veya çizimlere olağan bir ilgisi değildir. [10] Nadine Orenstein, Roma'daki bilinen tek bina çizimini tartışırken, her iki Kule resminde de Kolezyum'dan alınan ayrıntılardan, on yıl önceki ziyaretinde çizimlerine kaydetmesi "gerektiği" sonucuna varıyor, ancak kolay baskıların mevcudiyeti bu kesin görünmüyor. [11]

Bu ya da Bruegel'in tablolarından herhangi biri için yapılmış olan hiçbir çizim günümüze ulaşmamıştır. Bu, Bruegel'in hazırlık çalışmalarından yararlandığına dair göstergelere rağmen. Her iki Tower versiyonu da ilk önce eskizlerde işlenmiş olması muhtemel ayrıntılarla doludur. [12] Dağ eksikliği dışında, resimler, Bruegel'in daha önceki manzaralarının çoğunda izlenen bir tür kompozisyon olan dünya manzarasının ana bileşenlerini içerir. Viyana kulesi, çok dik küçük bir dağın etrafına inşa edilmiştir; bu, mimariden yere yakın merkezde ve sağda daha yüksekte çıkıntı yaptığı görülebilmektedir.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KV260 Kria Starter Kit Series: 3 - Petalinux Install and Boot

KV260 Kria Starter Kit Series: 1 - Power and Boot Up

KV260 Kria Starter Kit Series: 2 - Smartcam Application (Ubuntu)